سرگرمی
سرگرمی،تفریح،کتاب،بازی،کنسول بازی

 

فکر می کنید عکس بالا قرار است نسل بعدی تبلت های سونی باشد یا فقط یک طرح مفهومی دیگر از این شرکت است؟ بازدیدکنندگان غرفه سونی در CES هم به نظر می آمد که سوالات بی پاسخ فراوانی هنگام دیدن این طرح اولیه PC در پشت یک محفظه شیشه ای برای شان به وجود آمده است‫.‬ شکل و طراحی تخم مرغی آن کاملا جذاب و گیرا است، اما به نظر می رسد که پخ بزرگ اطراف صفحه نمایش فضای فراوانی را هدر داده باشد‫.‬ مسئولین غرفه سونی هنوز توضیح چندانی درباره این تبلت یا کامپیوتر جذاب و زیبا ارائه نکرده اند‫.‬ باید منتظر بمانیم تا ببینیم که این محصول فقط در حد یک طرح مفهومی نمایشگاهی باقی می ماند یا شاهد تجاری شدن آن هم خواهیم بود‫!‬




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر

 

سایت اشتراک گذاری فایل The Pirate Bay از هفته گذشته با معرفی یک بخش محتوایی جدید با نام

Physibles

جنبش جدیدی را در اینترنت به راه انداخته است. این بخش به کاربران امکان دانلود اشیاء مختلف را می دهد. محتوای قابل دانلود در این بخش، در حقیقت فایل های دیتای آماده ای هستند که با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی قابلیت تبدیل به اشیاء حقیقی را دارند. و به قول The Pirate Bay: «شاید هم یک روز توانستید تمام قطعات ماشین تان را دانلود و پرینت کنید!»



Hod Lipsonاستاد مهندسی مکانیک و هوافضا و همچنین علوم محاسبات و اطلاعات در دانشگاه کورنل می گوید‫:‬ «اگر شما بخواهید یک تطبیق موازی تاریخی داشته باشید، ما به نوعی در موقعیتی هستیم که صنعت کامپیوتر در دهه ۱۹۸۰ قرا داشت.‬ یعنی هنگامی که حرکت از کامپیوترهای بزرگ و mainframeها به سمت کامپیوترهای خانگی آغاز شد‫.‬ من آینده درخشانی را برای چاپ سه بعدی در ابعاد شخصی و خانگی در دهه آینده پیش بینی می کنم»



خب، به نظر می رسد که این آینده با وجود نوجوانانی همچون ریلی لویس و ورنون باسلر ۱۳ ساله از هم اکنون آغاز شده است. این دو با گروه کوچکی از همکلاسی های شان در مدرسه Discovery Charter تا کنون فعالیت های فراوان و جالبی را در زمینه طراحی و چاپ سه بعدی داشته اند. به طوری که دو سال پیش شرکت 3D Systems هنگامی که علاقه و استعداد این دو را دید، یک پرینتر سه بعدی را به آنها اهدا کرد تا در مدرسه استفاده کنند.



و از اینجا بود که این گروه کوچک در آزمایشگاه ابتدایی یک مدرسه معمولی شروع به کاوش در صنعت نوپای چاپ سه بعدی کردند. آنها تا کنون ابزارهای فراوانی از قبیل تاس بازی، جواهرات و حتی برخی قطعات یدکی پرینتر را طراحی و با هدیه ارزشمندشان آنها را تولید کرده اند. ریلی می گوید: «این واقعا جذاب و شگفت آور است که ایده ای داشته باشی و بتوانی ترجمه آن را خارج از ذهن تولید کنی. چیزی که واقعا بتوانی لمس کنی و در دست بگیری»




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر

 

در نمایشگاه امسال منتظر عینک های جادویی بودیم! امروز ظهر با یکی از آنها آشنا شدیم اما این یکی جذاب تر به نظر می رسد. تصویر کاملا گویای همه چیز است. طرح عینکی که قادر به پخش تصاویر هم هست.

شرکت Lumus در نمایشگاه امروز نشان داد چگونه ایده اش را تبدیل به حقیقت کرده است. در این فناوری یک پروژکتور کوچک در کنار دسته عینک جاسازی شده که تصاویر را روی لنز عینک می تاباند و شما آنها را با کیفیتی عالی روی لنز مشاهده می کنید.

مدل Lumus DK-32 می تواند تصاویر با کیفیت 720p را به صورت سه بعدی روی عینکی که تنها ۲۷ گرم وزن دارد نمایش دهد. کاربرانی که در نمایشگاه آن را تست کرده اند نتایج را شفاف و عالی ارزیابی کرده اند.


ces2012lumus9narenji.jpg

بخش عالی اش هم اینجا است: از آنجایی که ویدیو های پخش شده نیمه شفاف دیده می شوند شما می توانید در حالی که فیلم تماشا می کنید در خیابان راه بروید!



فعلا نمونه ارایه شده در نمایشگاه، نسخه آزمایشی است. اما می توانید تا چند ماه آینده منتظر ورود نسخه های تجاری این محصول به بازار باشید تا یک نسل جدید از گجت های پوشیدنی داشته باشیم




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر

 

و در صورت عدم رعایت ایمنی، چشم خودتان! شرکت Wicked Laser به تازگی نورانی ترین لیزر جهان را با نام S3 Krypton Laser، در رکورد های گینس به ثبت رسانده است. لیزری که می تواند در حد یک سلاح مخرب باشد. این گجت، با 86 میلیون لوکس نور تولیدی خود، بردی برابر 137 کیلومتر دارد. یعنی اگر آن را به آسمان بگیرید، تا لبه اتمسفر زمین پیش خواهد رفت.

 


روشنایی این لیزر حدودا 8000 برابر روشنایی خورشید است و هنگام استفاده از آن حتما باید عینک ایمنی به چشم داشته باشید. عينک مخصوصی که همراه ليزر ارائه مي شود. سنسور ها و میکروپروسسور های این لیزر هم مسئول اند؛ شرایط را طوری تنظیم کنند که هنگام در دست گرفتن بدنه آلومینیومی S3، دستتان نسوزد.

 


بالاترین مدل این لیزر با قیمتی 1000 دلاری در دسترس خواهد بود. اما قيمت مدل های پایین تر آن از 300 دلار شروع می شود. نمی توان تصور کرد که لیزری با این میزان نور و برد، چه کاربرد هایی می تواند داشته باشد. شاید یک پرزنتیشن زیبا روی کوه! کافی است یکی از این لیزر ها را به دست آورده و هر نقطه ای را از یک قدمیتان گرفته تا فاصله 137 کیلومتری روشن کنید. فقط مواظب چشمان انسان های بی گناه هم باشید!




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر

 

این هم یک پرینتر سه بعدی دیگر که در نمایشگاه امسال معرف شده و قادر به پرینت اشیا در دو رنگ مختلف است. شرکت MakerBot Industries می گوید دیگر پرینترهای سه بعدی که برای مصرف کننده های معمولی هم اکنون در بازار موجود است قادر به پرینت یک رنگ است. اما این مدل جدید با نام MakerBot Replicator می تواند پرینت های دو رنگ با مواد مختلف تولید کند.


makerbot_replicator_sample_banana-8625121_narenji.jpg

مدل جدید با قیمت ۲۰۰۰ دلار آماده پیش فروش خواهد بود و از حدود یک و نیم ماه دیگر وارد بازار خواهد شد.




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر

 

شرکت logear در نمايشگاه CES امسال از یک محصول دوست داشتنی و کارآمد برای کاربران کامپیوتر های رومیزی پرده برداری کرده است. آنچه که در تصویر مشاهده می کنيد یک پد بیسیم مالتی تاچ است.

این پد ۲.۴ گيگا هرتزی می تواند کنترل مکان نما را تا برد ۱۰ متری امکان پذیر کند. لمس این پد حساس به یک انگشت و يا دو انگشت به صورت هم زمان است. این پد مجهز به دکمه کليک چپ، راست و همچنين ۶ دکمه عملياتی از جمله کلیدهای کنترل افزایش و کاهش صدا است. البته برای اینکه ده متر آن طرف تر روی کاناپه ای لم دهید و در حاليکه به صفحه مانیتور بزرگ خود نگاه می کنید، مشغول کار شوید، باید ۸۰ دلار پرداخت کنید.

 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر

 

این ربات ظاهر چندان جالبی ندارد اما در عوض قابلیت مفیدی دارد. نام اش  Cougar20-H است و تخصص اش پیدا کردن آدمیزاد است. در واقع ساخته شده که حضور موجودات زنده و به خصوص انسان را در یک مکان تشخیص دهد. دقت اش در این کار آنقدر زیاد است که می تواند حضور انسان را از پشت دیوارهای بتونی هم تشخیص دهد. یک لپ تاپ هم از راه دور کار کنترل حرکات ربات را انجام میدهد.


احتمالا فیلم RoboCop را به یاد دارید که پلیس آهنین می توانست مکان تروریست ها و گروگان ها را از پشت دیوار تشخیص دهد. حالا این ربات هم قرار است همین امکان را در اختیار برخی تیم های ویژه پلیس و البته آتش نشان ها قرار دهد تا در حوادث بتوانند به سرعت مصدومان را پیدا کنند. بنابراین هم یک وسیله امنیتی و هم یک ربات ناجی محسوب میشود.  


این ربات کارش را با استفاده از امواج رادیویی در فرکانس های خاصی انجام میدهد که بر روی فاکتورهای بیومتریک تمرکز دارند. برای مثال در صورتی که موجود زنده ای نفس بکشد این دستگاه حضورش را تشخیص میدهد حتی اگر هیچ حرکتی هم نکند. هدف این است که نیروهای نظامی با داشتن این دستگاه های سبک بدون وارد شدن به یک ساختمان و ریسک جانی بتوانند از حضور افراد در یک مکان مطلع شوند.




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر

500x_boeing-6th-generation-concept.jpg

‏ نیروی هوایی آمریکا مشغول جایگزینی هواپیماهای جنگنده F22 Raptor است و قصد دارد تا سال 2030 این کار را تکمیل کند. برای نخستین بار در تاریخ آنها قصد دارند جنگنده های جدید را به گونه ای طراحی کنند که فاقد خلبان درون هواپیما باشد. در واقع این جنگنده ها همچنان خلبان خواهند داشت اما مکان انها به جای درون هواپیما در بیرون و مکانی امن خواهد بود. ‏ 


این طرح جدید مزایای متعددی دارد. اول از همه دیگر جان خلبان ها به خطر نخواهد افتاد چرا که از کیلومترها دورتر هواپیما را کنترل می کنند. این خلبان ها تمام تصاویر و اطلاعاتی را می بینند که در حالت فعلی قادر به مشاهده هستند. بنابراین کنترل جنگنده برای آنها تفاوتی نخواهد کرد. مزیت مهم دوم انجام مانورهایی است که در صورت حضور خلبان داخل خود هواپیما امکان پذیر نیست. به دلیل محدودیت های فیزیولوژیک بدن انسان اجرای برخی حرکات در هواپیما امکان پذیر نیست چرا که باعث آسیب یا بیهوشی خلبان می شود. اما در این طرح دیگر چنین محدودیتی وجود ندارد. بنابراین قدرت مانور بسیار بیشتر خواهد شد. ‏ 


مزیت سوم بالا رفتن قدرت تصمیم گیری خواهد بود. چرا که در استرس جنگ واقعی خلبان ها به خاطر نبود در صحنه، کمتر مضطرب می شوند و امکان تصمیم گیری منطقی بهتری دارند. تمام اینها سبب شده که در نسل ششم جنگنده های آمریکایی شاهد چنین تغییری باشیم. تصویر بالا مدلی از این هواپیماها را نشان میدهد که هنوز نامی برای آنها انتخاب نشده است.




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر

هر سال بازی های زیادی وارد بازار می شود که طرفداران بی شماری نیز دارند. اما همگان می خواهند بدانند که که جدیدترین نسخه بازی های مورد علاقه شان چه زمانی وارد بازار می شود.
این بازی های در سال های قبل از اینکه توزیع شوند تبلیغات زیادی می کنند و به نوعی برای خود هوادارانی را جذب می کنند که ان ها را مشتاق برای خرید بازی می کنند.
به عنوان نمونه می توان از بازی Need For Speed نام برد که با تبلیغات گسترده مشتاقان زیادی را در سال پیش برای خود جذب کرده بود و این افراد برای وارد شدن این بازی به بازار لحظه شماری می کردند.
امسال نیز بازی های زیادی هستند که برای سال اینده وعده های زیادی به طرفداران خود داده اند و به دنبال فروش بیشتر هستند. در اینجا سعی داریم تا تعدادی از این بازی ها که مشتاقان بیشتری دارند را برای شما نام ببریم.

Far Cry3:
چند هفته گذشته در مورد یک بازی زیبا در سبک شوتر صحبت کردیم و آن را به طور کامل بررسی کردیم. این بازی در سبک تیر اندازی است و در نسخه قبلی خود توانست تحولات بسیار زیادی در این سبک ایجاد کند. البته این بار بازی با یک گرافیک بالاتر و صداپردازی فوق العاده وارد بازار خواهد شد و به نوعی می تواند یکی از بازی های پرفروش سال اینده باشد.
14606811.jpg

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر

 

دوست داشتید تلفن شما شارژر بی سیم داشت؟ Powermat محصولی از شرکت دوراسل است که این وعده را به شما می دهد که می تواند بسیاری از تلفن های هوشمند را دارای شارژ بی سیم کند. کافی است یکی از این WiCC ها را به پشت باطری تلفن تان متصل کنید. (این کلمه مخفف کارت شارژ بی سیم یا همان Wireless Charging Card است.) تا ارتباط بی سیم بین گجت شارژر و باطری تلفن شما برقرار شود.

این کارت در واقع صفحه ای باریک و نازک است که به باطری می چسبد و امکان شارژ بی سیم را به باطری اضافه می کند. البته سال ها است که چنین فناوری در عمل وجود داشته است اما دوراسل روی بهینه سازی آن کار کرده و حالا در نمایشگاه امسال ادعا می کند که به یک محصول کاملا کاربردی و قابل مصرف تبدیل شده است.

 

جالب اینجا است که این کارت کار یک آنتن NFC را هم برای تلفن شما انجام می دهد. البته برای استفاده از این کارت، باید باطری ویژه ای هم داشته باشید که امکان نصب این کارت را هم داشته باشد. باطری ای که ورود برق کارت، ان اف سی و یک ورودی دیتا را برای پایش میزان باطری داشته باشد.

 

doracell_narenji.jpg

دوراسل نمونه هایی از سیستم شارژ بی سیم اش را در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته و امیداور است با حمایت شرکت های تولید کننده تلفن همراه، این فناوری به زودی در مدل های مختلفی قابل استفاده باشد.




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط امیر
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 185
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
تعداد مطالب : 185
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

cache01last1394657645