سرگرمی
سرگرمی،تفریح،کتاب،بازی،کنسول بازی

داستان مجموعه تلویزیونی «قهوه تلخ» در واقع تقلید از قصه‌ای است كه برای اولین بار در سال 1337 در مجله اطلاعات جوانان و بار دوم در سال 1350 در مجله فردوسی با عنوان «ماشاءالله‌خان در بارگاه هارون‌الرشید» به چاپ رسید و در سال 1354 به صورت كتابی با همین عنوان به قلم «ا.پ.آشنا» یا همان «ایرج پزشك‌زاد» (متولد 1306) منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ در مقدمه این داستان نویسنده ابتدا به مفهوم سیر و سفر در زمان گذشته و اینكه این سفر همیشه جنبه رؤیایی برای بشر داشته، پرداخته و آرزوی انسان برای داشتن علم و اطلاع به توانایی خود و كمبودهای دوران قدیم كه بتواند به میان آدم‌های قرون گذشته بازگشته و برتری‌های خود را به رخ آنها بكشد و تفریح كند، صحبت كند.

نویسنده این تفریح و تفرج در گذشته را موضوع بسیاری از آثار تخیلی نویسندگان جهان و حتی سوژه بسیاری از فیلم‌های سینمایی دانسته و در این داستان شخصیتی به نام ماشاءالله‌خان را تصویر می‌كند كه دربان بانك است و تحت تأثیر كتب تاریخی و به ویژه داستان‌های دوران هارون‌‌الرشید قرار دارد و اطرافیان را براساس برخوردی كه با وی دارند، در قالب شخصیت‌های آن دوران می‌بیند.

در میان آن كتاب‌ها «عباسه و جعفر برمكی» و «امین و مأمون» اثر «جرجی زیدان» قرار دارند كه به داستان‌ها و حوادث دربار خلیفه می‌پردازند. ماشاءالله آرزو می‌كند كه كاش در دوران خلیفه بغداد به دنیا آمده بود و زندگی می‌كرد. تا آنكه روزی در خیابان با دیدن تابلوی پارچه‌ای در كنار در ورودی یك خانه محقر توجهش جلب می‌شود. در این نوشته نام احمد سورخان یك مرتاض هندی اعلام شده كه آینده و گذشته را پیش‌بینی می‌كند. ماشاءالله از او می‌خواهد روح وی را به دوران‌ هارون‌الرشید ببرد و مرد مرتاض با روشن كردن شمع‌های رنگارنگ و حركاتی او را به قرن دوم هجری می‌برد.

از همین‌جاست كه داستان و حوادث قصه شروع می‌شود و وی خود را در شهر بغداد و كنار رود دجله می‌بیند و متوجه می‌شود در دوران هارون‌الرشید قرار دارد.

در این داستان ساختار سیاست و قدرت در نظام خلفای عباسی با زبان قصه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی به صورت عریان مطرح می‌شود. خشونت و سبعیت آن دوران در قالب فردی مانند «مسرور» كه جلاد دربار هارون‌الرشید است، نشان داده می‌شود و انتقادی گزنده است و البته داستان جنبه خنده‌آوری نیز دارد و تلخی‌های محیط به شیوه شیرین مطرح می‌شود.

مناسبات حاكم بر جامعه و ساختار قدرت، موجب می‌شود یك دربان ساده بانك كه با این مناسبات درگیر است و با اهل آن دوران در محیط دربار و جامعه شهری اجباراً زندگی می‌كند، باید انواع آزارها و جفاهای محیط را انتظار كشیده و قادر به ایجاد ارتباط نیست. هزاران بلا و مصیبت را تحمل می‌كند و سعی دارد از بروز برخی فجایع مانند كشته شدن جعفر برمكی به دست مسرور جلوگیری كند ولی ناتوان است و تنها مجبور است خود را برابر حوادث حفظ كند.

در پایان داستان از این رؤیای كابوس‌گونه بیدار شده و جان به در می‌برد ولی نشانه آن دوران كه انگشتری بسیار گرانبها و بزرگ است را در دست دارد و همین موجب شهرت او و جلب توجه اطرافیانش در بانك می‌شود و عده‌ای قصد دارند از موقعیت او به نفع خود بهره‌برداری كنند.

به هر حال باید تا پایان مجموعه «قهوه تلخ» كه داستان آن به طور كامل بیان می‌شود منتظر ماند و آنگاه آن را بیشتر مورد بحث قرار داد.




تاریخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط امیر

پس از استقبال از نسخه سال 88 نرم افزار تقویم اسلامی نگار این بار نسخه 89 این تقویم با قابلیت ها و شمایل جدید برای کلیه گوشی های موبایل عرضه شد. برخی امکانات این نرم افزار :

- نمایش تقویم شمسی، قمری و میلادی
- مدیریت کارهای روزانه و امور مالی
- نمایش وضعیت کامل آب و هوا
- نمایش کامل اوقات شرعی شهرهای مختلف
- قبله نما، ذکر شمار و اذان گو
- پشتیبانی کامل از گوشی های لمسی



نرم افزار تقویم اسلامی و مدیریت کارهای روزانه نگار 89 جاوا - www.Ir-Tci.org

 

 اطلاعات تکمیلی و دیگر مدل های تقویم
 دانلود - با حجم 1.59 مگابایت ( سرور 1 )
 دانلود - با حجم 1.59 مگابایت ( سرور 2 )
 پسورد : www.ir-tci.org
 منبع




تاریخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط امیر

ویرایش پنجم از نرم افزار اپرا مینی یک تحول در زمینه مرورگر های موبایل می باشد. اپرا با شعار خود : سرعت و امنیت در وب گردی و صرفه جویی مالی محبوبیت زیادی در میان آن دسته از افراد که با گوشی موبایل خود به اینترنت دسترسی دارند ایجاد کرده است. هم اکنون در نسخه ارائه شده مشکل با زبان فارسی در صفحات رفع و همچنین نرم افزار با 2 زبان فارسی و انگلیسی برای شما آماده شده است.

 

مرورگر اپرا مینی 5 فارسی جاوا - www.Ir-Tci.org

 

 مرورگر فوق بر روی کلیه گوشی های موبایل قابلیت اجرا دارد.

 دانلود - با حجم 264 کیلوبایت ( سرور 1 ) نسخه فارسی
 دانلود - با حجم 264 کیلوبایت ( سرور 2 ) نسخه فارسی
 دانلود - با حجم 264 کیلوبایت ( سرور 3 ) نسخه فارسی

 دانلود - با حجم 264 کیلوبایت ( سرور 1 ) نسخه انگلیسی
 دانلود - با حجم 264 کیلوبایت ( سرور 2 ) نسخه انگلیسی
 دانلود - با حجم 264 کیلوبایت ( سرور 3 ) نسخه انگلیسی

 پسورد : www.ir-tci.org





تاریخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط امیر

همواره بر روی گوشی های سونی اریکسون نرم افزار هایی به صورت پیش فرض نصب می باشد. این نرم افزار ها در گوشی های مختلف و گوشی هایی که جدید به بازار معرفی می شود تفاوت دارد. تعدادی از این نرم افزار ها را آماده کردیم که عبارت اند از :

- Converter
- FaceWarp
- Hp Mobile Print
- Music Mate
- Photo Mate
- WorldClock

مجموعه نرم افزار های Original سونی اریکسون - سایت تخصصی موبایل

 این نرم افزار ها برای گوشی های با سایز 176x220 قابل استفاده است.

دانلود- با حجم 1 مگابایت 

 پسورد :www.ir-tci.org

 




تاریخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط امیر

به جرئت می توان گفت که در ماه های اخیر نرم افزار های جاوا رشد مناسبی داشته اند. mGuard یکی از نرم افزار های نوپا در این عرصه می باشد. به کمک این نرم افزار دیگر نگران سرقت گوشی خود نباشید ! با تعویض سیم کارت این نرم افزار برای شما IMEI را SMS می کند و به این وسیله به راحتی از شماره موبایل سارق گوشی خود آگاه می شوید و می توانید از طریق مخابرات موضوع را پی گیری کنید.

 

نرم افزار mGuard - سایت تخصصی موبایل

 

توجه : برای پاک کردن mGuard به پسورد نیاز است. پس بهتر است این نرم افزار را بر روی Phone Memory نصب کنید. حتمآ برای  قسمت Check for SIM change گزینه Every bootup را انتخاب کنید تا با هر بار روشن شدن گوشی نرم افزار سیم کارت را چک کند.


 این برنامه بر روی گوشی های زیر تست شده است :
K530i , K550 , K550i , K550c , K610 , K610i , K610c , K618i , K790 , K790i , K790c , K790a , K800 , K800i , K800c , K810 , K810i , K818c , K770 , S500i , S500c , T650i ,T650c , W580 , W580i , W580c , W610 , W610i , W610c , W660 , W660i , W710 , W710i , W710c , W830 , W830i , W830c , W850 , W850i , W850c , W880 , W880i , W888c , Z310 , Z310i , Z310a , Z610 , Z610i , Z710 , Z710i , Z710c , Z750 , Z750i , K850 , W910i
 در صورتی که گوشی مورد نظرتان در لیست موجود نیست از تست کردن برنامه غافل نشوید.
 دانلود - با حجم  75 کیلوبایت
 پسورد : www.ir-tci.org  ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )

 




تاریخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط امیر

نرم افزار MobiStudio MemoryUp نرم افزاری ساده و در عین حال کاربردی برای افزایش سرعت گوشی و خالی کردن رم  از نرم افزار هایی است که به طور کامل بسته نشده و فضای رم را اشغال کرده اند. این برنامه با بهینه سازی فضای رم گوشی تآثیر زیادی در سرعت و عدم هنگ گوشی دارد.


نرم افزار MobiStudio MemoryUp v 1.80 - سایت تخصصی موبایل

 

 در گوشی های Symbian نوکیا بهتر است با نگه داشتن دکمه Menu ابتدا برنامه های اضافی را ببندید.
  نرم افزار فوق بر روی گوشی های Z610 و 6600 تست شده است.
 دانلود - با حجم 70 کیلوبایت
 پسورد : www.ir-tci.org  ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )

 




تاریخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط امیر

منبع : گيگا رايانه | آسان دانلود

گروه گرافيك آسان دانلود،براي بازديد كنندگان علاقمند به گرافيك از اين پس مجموعه هاي از تصاوير طراحي شده به وسيله خودكار را براي شما گرد هم مي آورد و در قالب پك هاي گوناگون آنها را به نمايش ميگزارد . اميد است كه با اين نقاشي هاي زيبا كه توسط تيم گرافيكي آسان دانلود طراحي و نقاشي ميشود لذت ببريد و نياز هر چند كوچك شما را برطرف نمايد.


از ويژگي هاي اين مجموعه هاي عبارتند از :

- كشيده شده توسط خودكار

- مطابق با سليقه هاي امروز

- كيفيت فوق العاده و حداكثر ريزولويشن تصوير

- فرمت استفاده شده JPG

 دانلود | Download | لينك كمكي - حجم 1.66 مگابايت
 نقاش : عليرضا
 پسورد فايل زيپ : www.asandownload.com
 سايت سازنده
منبع : گيگا رايانه | آسان دانلود




تاریخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط امیر

منبع : www.AsanDownload.com

 

شما هم حتما این مثل قدیمی را شنیده اید که هنر نزد ایرانیان است و بس. انصافا هم همینه و همیشه هنر دست ایرانی زبان زد خواص و عام بوده و هست. از جمله هنرهای بسیار پر طرفدار هنر نقاشی است که در میان آن سبک و نقاشی های مینیاتوری جایگاه خاصی را دارند. گروه آسان دانلود در ادامه ارائه تصاویر گرافیکی با کیفیت بالا امروز قصد دارد تا اولین بخش از تصاویر بسیار زیبای مینیاتوری با کیفیت بسیار بالای 300DPI را به شما دوستان عزیز تقدیم کند. امیدواریم که مورد قبول و رضایت شما عزیزان قرار بگیرد.



 قيمت:   رایگان
 دانلود -  68 مگابايت | لينک كمكي
 پسورد فايل زيپ : www.asandownload.com
 لينک منبع




تاریخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط امیر

منبع : www.AsanDownload.com

 

مجموعه بيش از 33تصوير زيبا و منحصر به فرد كه ما آن را به شما هديه مي كنيم. گروه گرافيكي آسان دانلود، باز هم دست به جمع آوري تصاوير گرافيكي براي شما گرافيست ها زده است. اين مجموعه با كيفيت ريزوليشن 1024x768 ميباشد كه با كيفيت فوق العاده ميتواند مناسب براي كارهاي گرافيكي و همچين پس زمينه دسكتاپ شما باشد كه جلوه زيبايي را به طرح ها و سيستم شما خواهد داد.



قيمت: رايگان
دانلود -  9.88 مگابايت

 پسورد فايل زيپ :www.asandownload.com




تاریخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط امیر

منبع : www.AsanDownload.com

 

مجموعه بيش از 38 تصوير زيبا و منحصر به فرد كه ما آن را به شما هديه مي كنيم. گروه گرافيكي آسان دانلود، باز هم دست به جمع آوري تصاوير گرافيكي براي شما گرافيست ها زده است. اين مجموعه با كيفيت ريزوليشن 1600x1280 ميباشد كه با كيفيت فوق العاده ميتواند مناسب براي كارهاي گرافيكي و همچين پس زمينه دسكتاپ شما باشد كه جلوه زيبايي را به طرح ها و سيستم شما خواهد داد.



قيمت: رايگان

دانلود -  59.9 مگابايت|لينک كمكي

پسورد فايل زيپ :

www.asandownload.com



تاریخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط امیر

منبع : www.AsanDownload.com

 

مجموعه بيش از 17 تصوير زيبا و منحصر به فرد كه ما آن را به شما هديه مي كنيم. گروه گرافيكي آسان دانلود، باز هم دست به جمع آوري تصاوير گرافيكي براي شما گرافيست ها زده است. اين مجموعه با كيفيت ريزوليشن 1024x768 ميباشد كه با كيفيت فوق العاده ميتواند مناسب براي كارهاي گرافيكي و همچين پس زمينه دسكتاپ شما باشد كه جلوه زيبايي را به طرح ها و سيستم شما خواهد داد.



 قيمت: رايگان 

دانلود -  1.92 مگابايت|لينک كمكي

 پسورد فايل زيپ :www.asandownload.com




تاریخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط امیر

منبع : www.AsanDownload.com


در ادامه ارائه زیباترین تصاویر پس زمینه از سوی گروه اینترنتی آسان دانلود،امروز یک مجموعه بسیار زیبا و کم نظیر را به شما دوستان عزیز و هنر دوست تقدیم می کنیم که مطمئن هستیم شما را راضی خواهد کرد. از دیر باز هنر نقاشی از جمله هنرهای دستی بسیار پرطرفدار بوده است و در این میان سبک نقاشی با مداد در عین سادگی بهترین تصاویر هنری را خلق کرده است.ما در این مجموعه یکسری از تصاویر نقاشی شده با مداد را به شما دوستان هدیه می کنیم که می توانید از آنها به عنوان پس زمینه استفاده کنید.



 قيمت:   رایگان
 دانلود -  10مگابايت | لینک کمکی
 پسورد فايل زيپ : www.asandownload.com
 لينک منبع




تاریخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط امیر
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 185
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
تعداد مطالب : 185
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1